2263 GZ Leidschendam
Stuurt u ons een e-consult
De praktijk is iedere werkdag geopend van 08.00 uur tot 17.00
Voor het spreekuur moet u altijd vooraf een afspraak maken.
Belt u bij voorkeur tussen 8 en 10 uur voor het maken van afspraken. Gedurende deze tijden is de telefoon dubbel bezet zodat we de wachttijden aan de telefoon zo kort mogelijk houden. Tevens heeft u dan de meeste kans om nog dezelfde dag terecht te kunnen op het spreekuur. Buiten deze tijden kunt u een terugbelverzoek aanvragen.
Als u een telefonisch consult wenst, kunt u hiervoor bij de assistente een afspraak maken. Zij zal hiervoor een afspraak bij één van de huisartsen plannen. Er zal een zo specifiek mogelijke tijd met u worden besproken, maar wij vragen uw begrip mocht dit niet lukken.
Bij het maken van een afspraak kan de assistente vragen naar de reden van uw contact. Ze is daartoe opgeleid en doet dat om zo goed mogelijk een inschatting te maken van de aard en spoedeisendheid van uw eventuele klachten. De assistente is (net als de huisarts) verplicht om vertrouwelijk met uw informatie om te gaan.
Heeft u meerdere klachten of vragen? Geef het aan bij het maken van de afspraak, we kunnen er rekening mee houden in onze agenda.
Wanneer het niet mogelijk is om zelf naar de praktijk te komen, dan kan één van de artsen u ook thuis bezoeken. De assistente beoordeelt, eventueel samen met de huisarts, of en wanneer een huisbezoek afgelegd wordt. Het huisbezoek is niet bedoeld voor mensen die geen tijd of geen vervoer hebben om naar het gewone spreekuur te komen.
Helaas constateren wij dat het steeds vaker voorkomt dat patiënten zonder bericht niet op afspraken bij de huisarts of praktijkmedewerkers verschijnen, of veel te laat afbellen. Daarom hebben wij, op advies van de Landelijke Huisartsen Vereniging (LHV), een ‘no-show’ tarief ingevoerd.
Waarom een ‘no-show’ tarief?
Steeds meer mensen willen een afspraak maken voor het spreekuur. In de tijd die bij uw huisarts voor u gereserveerd stond, had uw huisarts ook iemand anders kunnen helpen. De praktijk wil de wachttijd voor een afspraak zo kort mogelijk houden. U wilt met uw medische klacht immers ook graag zo snel mogelijk geholpen worden. U kunt hieraan meewerken door uw afspraak op tijd af te zeggen.
Kunt u niet op uw afspraak komen?
Meld dit dan uiterlijk 24 uur van te voren (maandag t/m vrijdag) bij de assistente. De afspraak wordt uit onze agenda verwijderd, wij kunnen een andere patiënt helpen en u kunt direct een nieuwe afspraak bij ons maken. Er wordt dan natuurlijk géén no-show tarief berekend.
De hoogte van het no-show tarief
Het no-show tarief is een schadevergoeding voor de kosten die de praktijk maakt. De tarieven van het no-show tarief zijn € 15 voor een enkel consult van 10 minuten en € 30 voor een dubbel consult van 20 minuten of langer. Hier vallen ook alle consulten bij de assistentes en praktijkondersteuners onder.
Hoe werkt het?
U ontvangt de rekening met het te betalen bedrag per post thuis.
Let op: uw zorgverzekeraar vergoedt de no-show factuur niet.
Bel 112 voor politie, brandweer of ambulance.
Voor spoedgevallen kunt u tijdens werkdagen direct de spoedlijn bellen op 070-3273039, keuze 1, dit is alleen bereikbaar op werkdagen tussen 8.00 en 17.00 uur.
N.B. BEPERK DIT NUMMER TOT UITSLUITEND MEDISCH DRINGENDE GEVALLEN!
De waarneming ’s avonds, ’s nachts en in het weekend is geregeld door de huisartsenpost Hadoks.
Hadoks is een samenwerkingsverband van alle huisartsen in regio Haaglanden, te weten Den Haag, Leidschendam, Rijswijk, Voorburg en Wassenaar.
Er zijn drie huisartsenposten verdeeld in deze regio, bij het HAGA ziekenhuis aan de Leyweg, het HMC Antoniushove en het HMC Westeinde. U moet altijd bellen voor een afspraak, houd hiervoor uw verzekeringsgegevens en BSN nummer bij de hand.
Kijkt u voor meer informatie op de website van Hadoks: https://www.hadoks.nl/
Telefoonnummer Hadoks: 070-346 9669
Wij zijn open voor nieuwe inschrijvingen. Vul het formulier volledig in. U ontvangt binnen 72 uur een bevestiging van onze praktijk per mail.
Heeft u nog verdere vragen? Dan kunt u een telefonische terugbelafspraak maken.
Neem hiervoor contact op met onze doktersassistente.
U kunt uw gegevens bekijken, via de huisarts of online. Online kunt u uw gegevens bekijken met uw telefoon of computer, waar u ook bent. U logt in op een beveiligde website of app. U ziet de belangrijkste informatie zoals uw ziektes, uw medicijnen en uitslagen van onderzoeken.
Bij minder dringende klachten kunt u ons een e-Consult sturen. Onze praktijk beantwoordt uw vraag dan meestal binnen 48h. Omdat u niet belt scheelt dit ons inkomende telefoontjes en helpt dit ons om drukte te spreiden.
Neem contact op met de doktersassistente of klik op de knop
MijnGezondheid.net is een online omgeving waarmee u eenvoudig en snel gezondheidszaken bij uw huisarts of apotheek kunt regelen.
Informeer bij uw huisarts of apotheek of deze MijnGezondheid.net aanbiedt. Als aanvulling op het patiëntenportaal MijnGezondheid.net kunt u gebruik maken van de app MedGemak.
Herhaalrecepten vraagt u zoveel als mogelijk online aan. Dit scheelt de praktijk tal van telefoontjes. Dit levert direct tijdwinst op voor onze praktijk.
Herhaalrecepten vraagt u zoveel als mogelijk online aan. Dit scheelt de praktijk tal van telefoontjes. Dit levert direct tijdwinst op voor onze praktijk.
Via MijnGezondheid.net is het mogelijk om inzage in uw medisch dossier te verkrijgen. Het is mogelijk om inzicht te verkrijgen in onderstaande punten:
Je (huis)arts en apotheken kunnen hun computer aansluiten op het Landelijk Schakelpunt (LSP). Via het LSP kunnen ze jouw medische gegevens delen. Een andere zorgverlener kan die medische gegevens bekijken. In onderstaande video wordt kort uitgelegd hoe het LSP werkt als je op de huisartsenpost komt.